Haber

MHRS’den geçen ay alınan yaklaşık 3 milyon randevuya gidilmedi

Sağlık Bakanlığının Merkezi Tabip Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden geçen ay 13 milyon 623 bin 42 tabip randevusu alındı, yaklaşık 3 milyon randevuya gidilmedi.

Bakanlığa bağlı tüm sıhhat kurum ve kuruluşlarına muayene randevu hizmeti sunan MHRS, şahısların web, taşınabilir uygulama yahut ALO 182 Davet Merkezi’ni kullanarak istediği hekime randevu oluşturmasına olanak sağlıyor.

Kamu hastaneleri ve bağlı sağlık kurumlarında uygulanan randevuları merkezileştiren sistem, gelişen teknoloji ve yoğunlaşan talepler ışığında sürekli güncelleniyor.

Beyaz Reform kapsamında MHRS’nin randevu kapasitesinin artırılmasına yönelik çalışmaları da yürüten Bakanlık, bilhassa hasta yoğunluğunun fazla olduğu hastanelerde mesai sonrası isteğe bağlı hasta kabulünün özendirilmesi, yaklaşık 6 bin yeni doktorun kamuda istihdamı, 32 bin tıbbi sekreter alımı, yedek randevu sistemi üzere çalışmaları yürütüyor.

Ekim ayında randevuya gitmeme oranı yüzde 21

Bakanlığın datalarına nazaran, Ekim 2022’de 17 milyon 99 bin 328 randevu vatandaşların hizmetine sunuldu. Bu ayda toplam 13 milyon 623 bin 42 randevu alındı, bunların 10 milyon 757 bin 35’i muayeneye dönüştü.

Toplam 2 milyon 866 bin 7 randevu alındığı halde muayeneye dönüşmedi, bu periyotta randevuya gitmeme oranı yüzde 21 olarak belirlendi.

10 ayda 200 milyon randevu

MHRS’de geçen yıl 330 milyondan fazla, bu yılın 10 ayında ise yaklaşık 200 milyon randevu oluşturuldu.

Pandemi öncesi dönemde günlük 672 bin olan MHRS randevusu ise yüzde 40 artışla 945 bine ulaştı.

Yıllık olarak bakıldığında, randevu alanların 4’te 1’inin hastane randevusuna gitmediği saptandı.

Gidilmeyecek randevunun en az 2 gün evvelce iptal edilmesi gerekiyor

MHRS üzerinden alınan randevulara gidemeyecek olan şahısların, bu randevusunu en az 2 gün evvelden iptal etmesi hem muayene olmak isteyen öteki bireylere yer açılması hem de sıhhat sisteminin zora sokulmaması açısından kıymet taşıyor.

Sistemde SMS ve sesli arama yoluyla randevu hatırlatma yahut iptal servisleri de bulunuyor. Bu özelliği kullanan şahıslara randevu tarihinden bir gün evvel hatırlatma yapılıyor.

Yoğun bakımdaki hastaların yakınları merakta kalmıyor

Öte yandan Bakanlık, e-Nabız üzerinden ağır bakımda yakını bulunan şahısları rahatlatacak bir uygulamayı da devreye aldı.

Haziran ayından bu yana ağır bakımdaki hastaların sıhhat bilgileri e-Nabız üzerinden günlük olarak yakınlarıyla paylaşılıyor. Bu kapsamda, haziran ve ekim ayları ortasında 88 bin 971 hasta ve yakını bilgilendirildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu